ALEJKA

ALEJKA

PŘEKLAD PSANÉHO SLOVA Z OBRÁZKU V ANGLICKÉM JAZYCE

TRANSLATION OF THE TEXT FROM IMAGE:::::::::::::::
WELCOME WITH LOVE IN MY BLOG, WHICH LET IT BE FOR ALL OF YOU LOOKING FOR A GUIDE INSPIRATION
IN THE COMMON PERCEPTION, HARMONY AND SHARING FEELINGS, EMOTIONS...


pátek 27. února 2015

ČTENÍ Z TVÁŘE PODLE ZNAMÉNEK



Čínský almanach Tung Shu je nejčastěji znám jako nauka k určení příznivých i neblahých dnů. I v současné Číně je to oblíbená a stále využívaná metoda k určení správného datumu pro svatbu a různé obřady. Ale Tung Shu je mnohem více než to, obsahuje nesmírné množství informací vztahující se k astrologii, symbolům a filozofii starověké Číny. 
Tung Shu též popisuje tajemství čtení z tváře podle znamének.

Zkontrolujte znaménka na obličeji a k nejvýraznějšímu znaménku přiřaďte číslo podle obrázku, které svou pozicí nejlépe určuje pozici vašeho znaménka. Pod obrázkem najdete výklad k danému číslu, které jsou popsané v bodových číslech.

Podle Tung Shu má znaménko význam, pokud je výraznější a je na obličeji jen jedno.
V případě, že je obličej pokryt mnoha znaménky, nebo malými nevýraznými znaménky, 
tak se taková nepočítají.



► POPIS VÝKLADU KE KAŽDÉMU ČÍSLU ►



1)
► Jako dítě byl velký rebel a svobodná duše, ani v dospělosti nemá příliš v úctě autority. Je kreativní a nejlépe se mu pracuje, když má volné ruce. Pokud má nadřízené, obecně platí, že většinou ocení jeho avantgardní přístup k životu. Daleko lépe se mu ale daří v podnikání, než když pracuje pro jiné. Mívá štěstí a úspěch, když je svým vlastním šéfem.


2)
► Jako dítě byl velký rebel a svobodná duše, ani v dospělosti nemá příliš v úctě autority. Je kreativní a nejlépe se mu pracuje, když má volné ruce. Pokud má nadřízené, obecně platí, že většinou ocení jeho avantgardní přístup k životu. Daleko lépe se mu ale daří v podnikání, než když pracuje pro jiné. Mívá štěstí a úspěch, když je svým vlastním šéfem.


3)
► Jako dítě byl velký rebel a svobodná duše, ani v dospělosti nemá příliš v úctě autority. Je kreativní a nejlépe se mu pracuje, když má volné ruce. Pokud má nadřízené, obecně platí, že většinou ocení jeho avantgardní přístup k životu. Daleko lépe se mu ale daří v podnikání, než když pracuje pro jiné. Mívá štěstí a úspěch, když je svým vlastním šéfem.


4)
► Je impulzivní, často se chová okázale a má zářivou osobnost. Může být pro něj obtížné rozhodnout se, když je více možností volby. Má tendence být hádavý, ale nevydrží se zlobit dlouho. Znaménko určuje výbušnou povahu a pokud se člověk rozhodne ho odstranit, může se stát klidnějším a vyrovnanějším.


5)
► Znaménko nad obočím poukazuje na štěstí ve financích, ale nejprve si ho bude muset člověk zasloužit a pracovat tvrději, než většina lidí. Veškerý příjem je třeba pečlivě uschovat a střežit, neboť jsou zde lidé, kteří závidí a mohou se pokusit bohatství uloupit. Člověk s tímto znaménkem by si měl dávat pozor na lidi, kteří mu nabízejí systém na rychlé zbohatnutí, či zhodnocení peněz. U člověka se znaménkem nad obočím není vhodné, aby příliš důvěřoval druhým lidem. Měl by následovat své instinkty a být opatrný a především nikdy neumožnit ostatním kontrolovat jeho finance.


6)
► Toto znaménko označuje inteligenci, tvořivost a umělecké nadání. Umělecký talent by mohl přinést bohatství, úspěch a slávu. Znaménko také naznačuje, že finanční úspěch může být plně realizován pouze tehdy, pokud se jeho nositel bude řídit svým srdcem, nežli obvyklými způsoby obživy. Úspěch přijde, pokud je člověk statečný.


7)
► Znaménko pod obočím naznačuje neshody a spory v rámci širší rodiny, které způsobují žal a smutek. To může mít vliv i na práci a živobytí. Je vhodné vyřešit tyto spory, pokud chce nositel znaménka klid v duši a jít v životě kupředu.


8)
► Toto není příliš šťastná pozice pro znaménko. Finanční situace může být napjatá a nebo má nositel tendence vše utratit. Možná je také záliba k hazardním hrám. Člověk by se měl naučit, kdy přestat. Někteří nositelé tohoto znaménka mají tendenci často flirtovat s příslušníky opačného, ale i stejného pohlaví. Lepší bude pro nositele být trochu náročný při uplatňování svého šarmu, protože by se mohl dostat do potíží.


9)
► Znaménko naznačuje sexuální a jiné problémy. Je považováno za nešťastné znaménko a doporučuje se ho odstranit. Přináší starosti a průvod problémů.


10)
► Znaménko přímo pod nosem označuje vynikající štěstí v potomstvu. Člověk je obklopen rodinou a bude mít mnoho dětí a vnoučat. Má podporu ve svých blízkých a je materiálně, tak i citově naplněn.


11)
► Toto znaménko poukazuje na tendenci podléhat nemocem. Je vhodné ho nechat odstranit, zejména pokud je velké a nebo tmavě zbarvené.


12)
► Předpovídá úspěšný a také vyrovnaný život. Je pravděpodobné, že nositel bude nejen bohatý, ale také veřejně známý. I když je zde možnost žít na vysoké noze, nositel bude mít zároveň uspokojující rodinný život. Ženy se znaménkem na tomto místě mají obzvlášť štěstí, jsou krásné a okouzlující.


13)
► Děti budou velkou starostí v životě nositele tohoto znaménka. Vztahy s nimi nebudou dobré. 
Zde není příliš prostoru s tím něco dělat, než naučit se tolerance.


14)
► Znaménko zde naznačuje citlivost ohledně jídla a stravování. Může se jednat o alergii na některou potravinu a nebo problém s přejídáním.


15)
► Osoba, která je stále v pohybu, neustále renovující a upravující svůj dům. Ráda poznává nové věci a vidí nová místa. Nerada zůstává na jednom místě dlouho, miluje cestování a dobrodružství a má velmi pozorné oči.


16)
► Osoba s tímto znaménkem potřebuje být opatrná, když je řeč o jídle a také o sexuálním životě, protože toto jsou dva největší problémy v životě nositele znaménka. Tendence mít váhové problémy, které můžou způsobit deprese. Má rád romantiku, někdy s více než jednou osobou, ale je to člověk 
s určitou morálkou a tak se může při nevěře cítit provinile a stresovaně.


17)
► Člověk společensky významný, aktivní na společenské scéně a vynikající vypravěč. Je zde tendence stát se namyšleným, když jde o jeho úspěch, čímž by mohl nositel znaménka přijít o své dobré jméno. To by mohlo mít na něj hluboký vliv, protože své sebevědomí a vlastní mínění o sobě odvozuje z toho, co si o něm myslí druzí.


18)
► Člověk, který často cestuje. V životě se může objevit více nabídek na zámořské cesty, ale nositel 
by měl být opatrný při každém překročení velké vody, neboť jeho znaménko raději zůstává doma.


19)
► Dobré znaménko, které značí štěstí v penězích a dobré přátele. Slabostí nositele je, že inklinuje podléhat kouzlu opačného pohlaví, to ho může dostat do problémů, lepší bude shladit svou vášeň.


20)
► Znaménko zde může být velmi šťastné nebo velmi nešťastné. Člověk může být extrémně proslulý a nebo zatracovaný. Nositel má vynikající kreativní talent nebo vysokou inteligenci, obojí může být použito pro dobro, nebo pro zlo. Člověk, se kterým není radno si zahrávat, nezapomíná a neodpouští snadno. Člověk s tímto znaménkem se může zapsat do dějin jako vynikající osobnost, nebo jako tyran.


21)
► Šťastné znaménko, které naznačuje, že člověk po celý život bude mít spoustu jídla a pití, tedy nebude trpět nedostatkem. Znaménko také přináší slávu a uznání.


22)
► Život nositele tohoto znaménka je šťastný a věci jdou hladce. Pokud má vášeň pro sport, může se stát sportovní superstar. Znaménko na konci obočí svědčí o osobě s autoritou a mocí, jako ředitel společnosti si může vést dobře.


23)
► Má vysoké IQ, není inteligentní jen studijně, ale i emočně, to znamená, že se mu vede i ve škole života. Má velmi rozvinutý pud sebezáchovy a bude vést smysluplný a dlouhý život. Bude aktivní 
až do vysokého věku a obklopen rodinou a přáteli po celý život až do samého konce.


24)
► Mohou dosáhnout štěstí a slávy v mladém věku a je doporučeno využít tohoto období k
z
ajištění na stáří, neboť lidé s tímto znaménkem mívají s přibývajícím věkem těžší život.


25)
► Nositel tohoto znaménka se bude těšit dobré prosperitě a uznání, ale měl by si dávat pozor na výstřednosti. Když zůstane ve svých postojích tradiční, bude se těšit dlouhého z plodného života.









► ZDROJ ►  http://www.superko.com

pondělí 23. února 2015

PROŽÍVÁNÍ BOHATSTVÍ


Části Diamantové cesty se také říká „cesta tantry”. Má čtyři úrovně a na nejvyšší z nich se kromě 
osobních představ pracuje s formami buddhů v párovém spojení, které jsou projevem nadčasových úrovní absolutní skutečnosti. Zahrnuje větší bohatství metod a prostředků, než jsou cvičení párového spojení, která jsou pod tímto jménem obecně známá na Západě. 
Cvičení párového spojení jsou zvláštní oblastí v rámci buddhistických tanter a lze je provádět pouze za určitých podmínek a předpokladů. Navíc potřebujete partnera na stejné, vysoké úrovni rozvoje.
Na základě různé motivace, sklonů a schopností učil Buddha své žáky třem cestám meditace vedoucím k vysvobození a osvícení. Druhou z nich lze používat ihned, zatímco první a třetí je možné zcela využít a vychutnat po absolvování Přípravných cvičení.Tajné učení a módní pojem.
Asi žádný pojem nevyvolává v souvislosti s láskou a sexualitou tolik zmatku a nedorozumění 
jako slovo „tantra”. O tomto tématu existuje bezpočet knih, webových stránek, kurzů a seminářů 
a se slovem tantra se spojují nejdivočejší představy. 

Proč vzniklo tolik zmatku?

Hlavní příčinou je časté zaměňování a spojování buddhistických, hinduistických a taoistických tajných učení. Zvláště hinduistická tantra byla na Západě redukována pouze na nepřehledné množství sexuálních cvičení. Dnes je sice celosvětově známá, ale zároveň nenabízí o mnoho víc než sportovní partnerská cvičení. U mnoha z kurzů tantry nabízených na volném duchovním trhu chybí potřebná mnohaletá příprava a původní odkaz, a dochází tak k jejich naprostému rozředění.
Dostupnějšími se však bohužel stala také tajná buddhistická učení. Někteří učitelé – většinou mniši, kteří se z pochopitelných důvodů necítí být těmito učeními tak zavázáni – do nich kvůli vlastní slávě příliš ochotně zasvěcují nepřipravené žáky, případně i pouhé zvědavce, a píší nezodpovědné texty.
K úrovni buddhistické tantry člověka nepřiblíží informace ani jakákoliv umělecky přizpůsobená fyzická cvičení. Na většině nabídek současného trhu jenom rychle vydělávají obchodně zdatní lidé. Pro realizaci hlubokých tajných učení náboženství zkušenosti z Dálného východu nestačí knihy nebo víkendové kurzy. Například v buddhismu je k tomu, aby mohl nadaný žák vůbec dosáhnout smysluplných výsledků, bezpodmínečným předpokladem mnoho let nebo dokonce desetiletí soustředěné meditace, podpořené blízkým svazkem plným oddanosti s realizovaným učitelem. Drahocenná učení se od Buddhových časů předávají z učitele na žáka. 
Proto se také říká, že žák Diamantové cesty cítí na uchu dech Buddhy.

Mnohé vysvětluje samotné slovo „tantra”. Překlad sanskrtského slova „tantra” znamená „tkát” nebo „proudit”. Tantrické zkušenosti tedy prostupují každodenním životem. Zároveň jsou zcela v protikladu vůči pouhému získávání intelektuálních znalostí. Jaký je vzájemný vztah mezi oběma přístupy? Vysvětlit jej lze následovně: naučené vědění je jako záplata na látce, jakmile se nitě opotřebují, zase odpadne. Zkušenosti, nasbírané nejlépe komplexně na úrovni těla, řeči a mysli, jsou však jakoby vetkané do látky a vydrží stejně dlouho jako látka samotná.Na cestě tantry se víc a víc zmenšuje rozdíl mezi blažeností sexuálního spojení a hladinou radosti v každodenním životě. Na nejvyšší úrovni radosti se vše stává naplněním a prožívání překračuje všechny podmíněné stavy. 
O tantrických dosaženích se dá hovořit teprve, když je tento pohled stabilizován.


neděle 22. února 2015

MUDRY PRSTŮ


Známe svět ve kterém žijeme? Známe sami sebe? 

Energie, která proudí v našem těle a mezi naším tělem a okolím, je pro nás stále velkým tajemstvím.

Žijeme v době technické revoluce, rozvíjíme a vymýšlíme nové technologické systémy a přitom ani netušíme, jaká tajemství a možnosti skrývá naše tělo a mysl. Prastaré praktiky Ajurvédy se stále otevírají našemu poznání a poukazují na to, že jakákoliv nerovnováha v našem těle je především narušením naší psychické a energetické rovnováhy. Navykli jsme si léčit nemoc jako důsledek, ale málokdy hledáme její příčinu. Z toho je vidět, jak mezi lidmi převažuje materializovaný pohled na svět a jak málo věnují pozornost svým duchovním možnostem.

Mudry prstů je jeden z mnoha způsobů jak být přátelský nejen ke svému tělu a ke své mysli, ale také ke svému okolí. Každý prst, počínaje palcem symbolizuje jeden živel : oheň, vzduch, nebe, zemi a vodu.Spojením některých prstů dosáhneme harmonizujícího působení na jednotlivé části těla a tím i překvapivého uvolnění nebo se dokonce zbavíme mnohých bolestí.

Tyto techniky jsou nenáročné a jednoduché. Můžete je používat kdekoliv. Mudry cvičíme oběma rukama současně, pokud to však z určitých závažných důvodů nelze, pak jenom jednou. Samozřejmě je ideální, když sedíte ve vzpřímené poloze nebo přímo v poloze lotosového květu, jste v klidu nebo mírně relaxujete. Tyto mudry jsem zkoušel poprvé na moři a pokud bych nebyl přesvědčen o jejich účinnosti, nikdy bych o nich nepsal. Nezapomínejte však na vytrvalost a pravidelnost!

(Mike Hackman, 2002)

MUDRA POZNÁNÍ
Používá se :

Ideální při depresích na dlouhých plavbách, několikadenní nespavosti, při slabé koncentraci paměti, vysokém tlaku. Posiluje celkovou psychiku a vůli, uvolňuje a zvyšuje účinnost dalších muder. Doporučuje se používat ji ke všem dalším cvičením. Je to nejzákladnější pozice.

Postavení prstů :
Vrcholek palce a ukazováčku lehce přitiskneme k sobě.
Ostatní prsty jsou volně narovnané a nedotýkají se.

MUDRA ENERGIE
Používá se :

Působí proti veškerým bolestem, očišťuje tělo od jedovatých látek, příznivě 
uklidňuje zažívací trakt a močové cesty. Celkově harmonizuje celé tělo.

Postavení prstů :

Vrcholky prstů prostředníku a prsteníku lehce přitiskneme k vrcholku palce, 
ostatní prsty zůstávají volně vztyčené.

MUDRA ZEMĚ
Používá se :

Posiluje hlavně narušenou psychiku, revitalizuje. 
Používá se především při anémii nebo při potížích s udržením rovnováhy těla.

Postavení prstů :

Vrcholky palce a prsteníku lehce přitiskneme k sobě, 
ostatní prsty jsou volně vyrovnané.


MUDRA ŽIVOT
Používá se :

Tato mudra zlepšuje zrak, pomáhá při očních chorobách, dodává 
energii celému tělu, odstraňuje únavu, ospalost i nervozitu.

Postavení prstů :

Vrcholky prsteníku, malíčku a palce tiskneme lehce k sobě. 
Ostatní dva prsty zůstávají vztyčené.


MUDRA NEBES
Používá se :

Pomáhá při nedoslýchavosti a při všech poruchách 
a bolestech sluchu a sluchového centra.

Postavení prstů :

Prostředník se dotýká vnějším středním článkem vnitřní části palce. 
Palec mírně tlačí na prostředník a ostatní prsty jsou volně narovnané.


MUDRA MUŠLE
Používá se :

Odstraňuje potíže krku, problémy s hlasivkami, zlepšuje zvuk hlasu, 
pokud při jeho cvičení vyslovujeme táhlé óm.

Postavení prstů :

Vzájemné držení dlaní připomínající mušli. Čtyři prsty pravé ruky objímají palec ruky levé.
 Vrcholek palce pravé ruky se dotýká vrcholku ukazováčku levé ruky. 
Ostatní prsty levé ruky jsou položeny na ruce pravé.


MUDRA POSILUJÍCÍ
Používá se :

Mobilizuje obranné schopnosti těla, pomáhá při kašli a nachlazení. 
Zlepšuje a urychluje léčbu zápalu plic. Doporučuje se zejména alergikům a astmatikům. 
Rovněž pomáhá s nadváhou při používání příslušné diety.

Postavení prstů :

Ruce jsou spojeny a prsty propleteny jako při motlitbě a to tak, 
že jeden palec vyčnívá a objímá palec a ukazováček druhé ruky.


MUDRA VODY
Používá se :

Odstraňuje problémy se žaludkem a játry. 
Účinná je při zahleněných průduškách a plících.

Postavení prstů :

Malíček pravé ruky skrčíme tak, aby se dotýkal základu palce stejné ruky,
 který lehce přitiskneme na malíček. Levá ruka lehce objímá pravou, přičemž 
palec levé ruky pokládáme na palec pravé ruky.


MUDRA VĚTRU
Používá se :

Kladně působí na ischias a revmatismus. Tuto mudru posilujeme navíc mudrou života. 
Při zlepšení potíží doporučujeme cvičení ukončit.

Postavení prstů :

Na vnější horní článek ukazováčku lehce přitiskneme vrcholek palce. 
Ostatní prsty jsou volně vztyčené.


MUDRA KRÁVY
Používá se :

Pomáhá při revmatismu a zánětech kloubů nebo jejich bolestech.

Postavení prstů :

Malíček levé ruky se dotýká prsteníku pravé ruky. Malíček pravé ruky se dotýká 
prsteníku levé ruky, zároveň je spojen prostředník pravé ruky s ukazováčkem levé 
ruky a prostředník levé ruky s ukazováčkem pravé ruky. 
Palce jsou volně vztyčené.


MUDRA POMOCI
Používá se :

Je vhodná při srdečním záchvatu, při potížích oběhových a srdečních. 
Působí jako nitroglycerin.

Postavení prstů :

Ukazováček skrčíme tak, aby se vrcholkem dotýkal základu palce zároveň 
vrcholky prostředníku a prsteníku lehce přitiskneme k vrcholku palce. 
Malíček zůstává vztyčený.



Převzato ► Mudry prstù ► http://www.sweb.cz/mudryprstu/


MUDRY VE SPOJENÍ S DECHEM








Ze začátku postačí deset minut cvičení denně. Tuto dobu můžeme postupně zvýšit až na jednu, či dvě hodiny. Mudry můžeme cvičit kdekoliv a kdykoliv. Mudry by se měly cvičit lehce, se slabým napětím v prstech. Pokud mají zbývající prsty zůstat nataženy, mají být také nataženy se slabým napětím. Při cvičeních jsou velmi důležité vzájemné doteky určitých prstů. Zbývající prsty můžeme ponechat v jakékoliv pohodlné pozici.


SÍLA POCITŮ


V západní kultuře hrají vnitřní stavy odjakživa významnou roli. Už Homér ve svém díle zachytil, jak moc nás dokážou „pocity“ nadchnout i spoutat. Je to jejich síla a působivost, co zapříčiňuje, že se mnozí lidé cítí naživu teprve tehdy, když prožívají silné pocity. Vlastně všichni víme, že v životě se neustále střídá hezké s méně hezkým a přesto se zas a znovu snažíme udržet si dobré dojmy nebo zabránit nepříjemným prožitkům. Všude je vidět, jak nás pocity strhávají a jak reklama i média tuto tendenci posilují. Učí zákazníky brát vážně zcela proměnlivá hnutí mysli, a pokud tu žádný z takových pocitů zrovna není, učí, jak nechat nějaké vzniknout. Většina hudby, filmů a talkshow vyvolává neustálé rozruchy, které diváky polapí. Jejich představitelé nám mají poskytnout náhražku našich vlastních, snad chybějících, pocitů. Jako by nepřítomnost takových pocitů byla nebezpečnou černou dírou nebo něčím nudným.

Dokud nepoznáme prožívajícího, svůj vlastní střed, a dokud nevíme, jak vhodně nakládat se svými vnitřními stavy, plácáme se bezmocně jako ztroskotanec v moři a sráží nás každá vlna. Takové vzlety a pády provází většinu lidí po celý život a mnozí odevzdaně věří, že bez podléhání rušivým pocitům to prostě nejde. Kdo se neustále potácí mezi protipóly „mám rád“ a „nemám rád“, jen zřídka zažije hloubku, která se nachází za tím vším a v níž se všechno samo od sebe vysvobozuje.
Nejvyšší vzlety, ale i nejhlubší pády prožíváme především v partnerských vztazích, u nichž se předpokládá velká blízkost. Nejvíce se v nich otevíráme a jsme pak zranitelnější. Až příliš rádi a ukvapeně se pouštíme na cesty nejasných nebo neúplných vysvětlení a přitom házíme veškeré jasné myšlení přes palubu. Téměř každý, kdo nemedituje, věnuje pozornost každé krátkodobě se objevující nevrlosti a přidává jí tak zbytečně na síle i významu, namísto toho, aby prokázal svou duševní zralost a pevně se držel toho, co má přímo před nosem.

V partnerském vztahu tak často, zejména když se nenaplní očekávání, přichází zklamání či nespokojenost. Nebo se objeví závist a žárlivost, když se do prostoru, který chtěl alespoň jeden z partnerů sdílet výhradně s tím druhým, vetře ještě někdo třetí. Snadno rozvineme pýchu a myslíme si: „Nepotřebuji nikoho dalšího.“ Výsledkem je chlad a partner, který má možná dokonce i čisté svědomí, nechápe, co se děje. Následně se on nadchne pro jiný – rozzářený – obličej a ona bude potřebovat pár silných rukou, aby ji vysvobodil ze stavu, kdy se cítí ublížená. Nakonec dva normálně až nadprůměrně nadaní lidé marní vzácný čas vzájemným obviňováním a jeden z nich stráví noc na gauči. Tyto pocity zmatku, připoutanosti, hněvu, pýchy, závisti, chamtivosti a žárlivosti, následkem kterých vypadáme tak trapně, se v buddhismu označují jako rušivé pocity. Vztahují se pouze k osobě, k „já“, a vznikají vždy z nedostatku nebo pocitu méněcennosti.

Abychom mohli tuto „mateřskou školku“ jednou provždy opustit, vyplatí se vybudovat ve vlastním podvědomí obrovské bohatství dobrých dojmů a činů, díky nimž nebudeme od nikoho nic potřebovat. Teprve poté si budeme moci bez námahy vychutnávat to, co se objeví – objeví-li se něco –, a radovat se, i když se zrovna nic neobjeví. Rušivé pocity sice hřejí a přispívají k dramatičnosti, ale není to zdravé teplo srovnatelné například s tím, když k zatopení použijeme padlý strom. Spíš se to blíží situaci, kdy nám vypadne z kapsy přímo do kamen hrst bankovek, a zatímco je marně lovíme, ještě si popálíme ruce. Rušivé pocity jsou drahé a nepříjemné, ale nejdříve se vyplatí je jako takové rozpoznat.

sobota 21. února 2015

LÁSKA NENÍ NÁHODA


K tomu, abychom byli spokojení, vlastně ani nepotřebujeme kromě zdravého jídla, střechy nad hlavou, možností svobodně se pohybovat a demokratických svobod mnoho vnějších věcí, protože štěstí nakonec stejně závisí na našem vlastním pohledu. Místo toho, abychom se neustále lopotili za tím, co už možná máme, všude viděli poloprázdné sklenice a hromadili nesplněná přání, měli bychom si uvědomit své stávající možnosti duševního rozvoje a smysluplně je využít. Koneckonců žádné auto nebo kanape nemůže být šťastné, šťastná je pouze mysl. Proto bychom své štěstí měli hledat v ní. Buddha byl v tomto oboru mistr. Jediným cílem jeho učení bylo vysvětlit, že mysl může rozpoznat každý, a pokud budeme používat učení krok za krokem, můžeme nakonec dosáhnout štěstí. Drahocenná možnost vědomě utvářet svůj život pomocí buddhistických metod je obsahem první základní myšlenky. Jen málo bytostí má přístup k nadčasové pravdě a ještě méně z nich toho využívá.Na začátku vztahu si mnozí uvědomují zvláštní podmínky, díky nimž se mohou s partnerem dělit o vše dobré, vzájemně si darovat radost, objevovat nové světy a trávit noci v nejlepší společnosti, a těší se z nich. Je hodně užitečné připomínat si tento dárek každý den. Problémy pak ztrácí na váze a objevuje se vděčnost za každý okamžik.
Bohužel málokdo ví, jak „přesvědčit” podmínky k tomu, aby setrvaly. Jestliže se díváme na svět otevřenýma očima, čteme inteligentní noviny a večer si najdeme čas na zprávy, pozorujeme pestrý obrázek: všude vidíme šťastné a nešťastné lidi, čerstvě zamilované i truchlící, vztahy plné radosti nebo bolesti. Čím lépe se díváme, tím více poznáváme, že stejně jako stavy mysli všech lidí podléhají neustále změně, mění se neustále i to, co se našim smyslům zdá zcela pevné a skutečné. Nic na světě, dokonce ani samotný svět, tady nebylo odjakživa a nic tu nezůstane navěky. To je druhá základní myšlenka: vše je pomíjivé. A protože i milovaná osoba může už zítra zemřít nebo utéct, vyplatí se odpouštět a nevyčítat. Vhled do pomíjivosti všech jevů, do okolností, které je podmiňují, a smysluplné zacházení s měnícími se situacemi je dobrou metodou pro udržení svěžesti nejenom v partnerském vztahu, ale ve všem, s čím se v životě potkáváme.
Pokud si uvědomíme, že jako vzdělaní Západoevropané máme ve srovnání s většinou lidské populace ty nejlepší podmínky z hlediska historického, politického i sociálního, nebudeme chtít ztrácet čas. Prostě už nebudeme chtít mrhat drahocennými okamžiky, ale využijeme je pro duševní rozvoj. Namísto stížností, že milovaný partner odešel za jinou nebo že postel není ráno dostatečně zválená, máme radost z toho, že se můžeme zamilovat do koho chceme a sami si určit, kdy a koho si vezmeme. Začneme si vážit mnoha svobod, které máme ve všem, co si myslíme, cítíme a říkáme.

Neznamená to, že musíme všemu přitakávat nebo se shýbat před neměnnými podmínkami vnějších sil. Nikdo není vydán jen tak napospas neustálým změnám různých životních situací, neboť ty nevznikají „kvůli druhým” nebo náhodou. Náš současný život určuje naše vlastní jednání a bylo tomu tak i kdykoli předtím a bude i potom. O tom, jestli se bude vztah vyvíjet jako radostný a obohacující, nebo jestli budou partneři po sobě házet bláto, rozhoduje v závislosti na podmínkách víceméně každý sám podle toho, zda jsou tyto podmínky omezující, nebo zda nabízí možnosti. Jestliže to opravdu pochopíme a přitom si uvědomíme, že promarněné okamžiky se už nevrátí, v partnerském vztahu 
se mnohé změní. Budeme pak častěji připraveni vzdát se polovičatých věcí, zájmu jen o sebe samotného nebo všeho neradostného a nebudeme se honit za kolísavými a proměnlivými náladami. Namísto stížností a hledání chyb budeme raději sobě i partnerovi přát stabilní duchovní úroveň.
Každý si s sebou přináší z minulého života spoustu dojmů, které nyní určují jeho kulturní zázemí, tělo, zdraví, nadání nebo tendence. Mohou mít natolik zásadní důsledky, že mnozí mluví o „osudu”.
 Je to pochopitelné, ale není to tak, jak se zdá. Podmínky, ve kterých žijeme, můžeme změnit. Abychom si tyto možnosti uvědomili, zabýváme se ve třetí základní myšlence zákonem příčiny 
a následku – karmou. Existují sice příčiny, které dozrávají právě teď a kterým jsme do velké míry vydáni napospas, ale přesto svými myšlenkami, slovy a činy sami určujeme svou budoucnost. 

Vše, co prožíváme, je výsledkem našeho vlastního chování
 a souvisí bezprostředně s námi samotnými! 

Například o tom, co se ve vztahu odehraje později, rozhoduje dávání nebo odepíraní lásky v každém okamžiku. Dokonce i v okamžicích nadcházejícího dramatu můžeme vědomě vnášet do světa užitečné dojmy, které otevírají bránu k radosti a smyslu, a tak podněcují rozvoj trvalých hodnot, lásky a nadbytku. Za náš život není zodpovědný nikdo jiný než my sami, proto pokud je situace v páru svízelná, nebudeme už vinit z hádky partnera, ale vědomě najdeme pro oba cestu ven z obtížné situace. Kdo jiný by to měl udělat? Když budeme čekat, až s tím začne partner, zůstaneme závislí 
na ostatních a vystavení jeho špatným náladám. Každý může svobodně nasadit své síly k tomu, aby ukončil hádku. Nezáleží na tom, „kdo začal”. Nakonec vyhrávají oba.

Naneštěstí své možnosti nerozeznávají hlavně ti „se špatnými kartami”. Můžeme si to představit následujícím způsobem: kdo udělal hodně špatných věcí, je v situaci člověka, který bydlí na konci dlouhé chodby a chce s ním mluvit policie i zločinci. Jeho situace je evidentně omezená a má málo prostoru k jednání. Když ale někdo naproti tomu vnesl do světa mnoho dobrého, prožívá ho jako přátelský a neomezený. Zažívá nezměrné možnosti, které tkví v mysli. Pak vám bude policie dávat přednost ve dveřích a gangsteři odevzdají povinný podíl.


OBJEVOVÁNÍ MUŽE A ŽENY


Ženy a muži mají různé základní vlastnosti počínaje genotypem a vývojem mozku až po vnímání světa. Přestože se oběma otevírají cesty k plnému dosažení, dochází v jejich každodenním setkávání k mnoha malým a velkým nedorozuměním kvůli nedostatečnému pochopení rozdílů v jejich světech.
A ještě hůře: mnozí se příliš často pokoušejí svůj protějšek měnit podle svých představ. I když se to snad někdy podaří, výsledek působí neskutečně strojeným dojmem. Pokud se člověk o něčem sám nepřesvědčí, nepodaří se mu většinou změnu udržet. Následná odchýlení pak zase způsobují zklamání a nakonec vzájemný odpor.
Buddha přisuzoval ženám a mužům různé vlastnosti, ale od určité úrovně rozvoje viděl v jejich vzájemném doplňování a spojení nejvyšší možnosti pro dosažení osvícení. Osvícené ženy mají zvláštní moudrosti, kterými obohacují svět. Vše umožňují, jsou jako vše přinášející prostor, rády podporují druhé a pomáhají jim v rozvoji. Osvícení muži zase ukazují své schopnosti v aktivitě, s radostí vytahují možnosti z prostoru a jsou přitom rádi nezávislí. Samozřejmě se nádechy těchto moudrostí 
a aktivit ukazují u všech mužů a žen. Dále se budeme jejich projevy zabývat blíže.
Jakmile rozdíly mezi muži a ženami poznáme a naučíme se je láskyplně respektovat a prožívat jako další obohacení, které nás činí silnějšími a schopnějšími, může se vztah rozvíjet velmi dobře. Pokud dokážeme tento pohled udržet, možnosti tkvící v každém vztahu porostou. Naučíme se přistupovat k druhému, plnit jeho přání a společně se s radostí rozvíjet.Buddha s cílem ukázat rozmanitost lidí mluví o třech úrovních. Člověka neurčuje jenom jeho chování, řeč a vzhled – vnější úroveň, charakterizují jej také vnitřní hodnoty, pocity a myšlenky (vnitřní úroveň). Rozhodující je však tajná úroveň, která určuje, s jakým pohledem prožíváme jevy a jaké bude milostné spojení ženy a muže. Všechny úrovně jsou ovlivňovány tělem, myslí a karmou. Jejich celková souhra přináší výsledek – vzrušující mnohotvárnost lidí.

Vnější úroveň

Při setkání a zamilování zcela evidentně rozhoduje vzhled. Psychologie vychází z toho, že volba partnera je navzdory mnoha staletím kultury a výuky společenského chování i nadále určována vlastnostmi souvisejícími s krásou a silou, jako je stavba těla, tvar obličeje, vůně a řeč těla.
Buddha upozorňuje ještě na jiná hlediska, protože každý ve skutečnosti v tom pestrém chaosu, 
co se odehrává, vidí, že rozhodující nemohou být pouze zmíněné vlastnosti. O vzájemné a dlouhodobé přitažlivosti mezi dvěma lidmi rozhoduje především karma. Vliv mají i vzpomínky na milované lidi, kteří se podobají novému partnerovi, a staré sliby a svazky z dřívějších dob.
V partnerství jde v zásadě o to, používat smysluplně tělo, řeč a mysl pro dobro obou. Nejdříve se tak stane v milostném spojení. Oba během něho dávají své tělo, aby ten druhý mohl prožít rozkoš, 
která je krásnější než vše ostatní. Chceme-li, aby tato stránka lásky zůstávala svěží, neměli bychom po svatbě zapomenout na dietu a umělé řasy a pilně pracovat na prevenci pivního bříška. Je dobré udržovat si přitažlivý vnější vzhled a vyjadřovat se kultivovaným jazykem. K tomu rozhodně patří pečlivá péče. A neměli bychom zapomínat na láskyplná slova. Kromě toho, že ukazují lásku, vyjadřují rovněž respekt vůči druhým. Příliš mnoho jídla, pití a kouření nechá krásu a přitažlivost rychle zmizet. Plíce naplněné dehtem nic nezvládnou a krásná žena by nikdy neměla páchnout jako popelník!
Hodně nedorozumění způsobuje v dnešním na čas skoupém světě, ve kterém se o všem rychle
 a hodně mluví, informuje a pomlouvá zároveň, různý přístup muže a ženy k řeči.

čtvrtek 19. února 2015

TAJEMSTVÍ VELKÉ LÁSKY


Láska je, když myslíme víc na dávání než braní. Je to hluboké přání být s někým šťastný a zahrnuje soustavné přání dělat pro něj něco dobrého. Jsme od základu pozitivní a otevření svěžesti, a tak se každý okamžik stává bohatým a plným radosti. Tváří v tvář lásce se zdá všechno možné a neomezené.
Nejčastěji prožíváme lásku jako velmi osobní a jedinečnou. Jestliže však tento pocit a s ním spojené chování pozorujeme pečlivěji, zjistíme, že všichni na světě prožívají jeho nesčetné, ale v podstatě velmi podobné varianty. Třebaže každý, kdo se při pohledu na krásný obličej kdekoli na světě zamiluje, má pocit, že prožívá něco jedinečného. Pokud jsme se někomu otevřeli, prožíváme hluboké propojení s partnerem a můžeme se přitom těšit, že dobrá nálada, která vznikla, se dotkne i jiných. 
Již Platón chápal lásku jako úsilí o celistvost.
Když je člověk čerstvě zamilovaný, je mu jasné, co vlastně má každý vždy a všude před nosem. Nikdo nedokáže přivést k dokonalosti své vlastní štěstí sám. Vše je propojené a existuje jen ve spojení s ostatními. Tak vznikají okruhy šťastných lidí, jejichž hlavní příčinou je láska. Může jít o rodiče a přátele, kteří mají radost ze vztahu, nebo o sousedku, která si pomyslí, že by mohla dát dohromady hezký pár.
Když se bohatá a spojující láska rozvíjí, jsme stále schopnější vidět silné prožitky nadosobně a zcela bez sentimentu. Účinně se tak protne sklon marnit drahocenný čas očekáváním nebo být závislý na podmíněných prožitcích. Jsme-li připraveni chápat život jako cestu rozvoje, je pro nás samozřejmé podělit se s druhými o dobré dny a vzít si poučení z těch špatných. Jestliže se navíc vystříháme zvláště překážejících pocitů, rozvineme mezi a za prožitky velké množství vědomého prostoru.

Nezměrná láska

Co se děje v obohacující, obdarovávající lásce? 

Jejím základem je přitažlivost a žije z radostné výměny. Oba se mají rádi a dávají si to nejlepší. To, co partneři do vztahu vkládají, se dobrým způsobem doplňuje a oba se tak učí. Dávají do vztahu své nadšení, vhled a tělo, a protože setkání je tak bezprostřední, oba získávají a stávají se bohatšími. Štěstí přinášející láska, jež osvobozuje a naplňuje, se projevuje čtyřmi různými způsoby: tím, že dokáže obsáhnout všechny oblasti výměny bez jakéhokoliv úsilí, aktivním soucitem, sdílenou radostí a neochvějnou duševní rovnováhou; vztahuje se ke všem úrovním života.
Buddha přál všem bytostem, aby uskutečnily čtyři druhy lásky, neboť jsou přímým předpokladem pro dosažení osvícení. Čím více lásky k bytostem rozvineme, tím jednodušší budeme mít život. Nebudeme tak snadno napadnutelní a tolik nás nerozčílí takzvané „nespravedlnosti”. Naučíme se dívat jinak na nepřátele a na to, co považujeme za cizí, rozšíří se okruh našich přátel a začneme uvolněněji vnímat změny. Na druhé budeme působit přitažlivěji, protože láskyplnou pozornost si rád vychutná každý. Když se díky lásce otevřeme, můžeme být všem bytostem mnohem užitečnější.
Na uskutečnění těchto čtyř druhů lásky se zaměřuje mnoho buddhistických meditací.

neděle 15. února 2015

BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA

Film o práci s dětmi na okraji společnosti

Samantha je autorka dětských knížek. Se svým manželem bezstarostně žijí na ranči v americkém státě Tennessee. Když je ale její muž zavražděn, Sam ztrácí vůli k životu. Prostřednictvím dvou dětí, kterým pomůže, se znovu shledává s kamarádem ze školních lavic Joem, který pracuje s problémovými dětmi. Jeho laskavost a víra pomáhá Sam postavit se znovu na nohy.

Film je inspirován životem a prací manželů Denise a "Papa Joe" Bradfordových, kteří v Nashville v Tennessee pomáhají problémovým dětem z okraje společnosti.


BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA - film o práci s dětmi na okraji společnosti from GoschaTV on Vimeo.





Když věříte životu, spojíte se s jednotou, synchronií,
štěstím a bezpodmínečnou láskou, Vaše cesta se pročistí
a budete bezpečně vedeni kupředu.

LÁSKA V KAŽDODENNÍM ŽIVOTĚ


Všichni se lépe učí v dlouhodobém vztahu. Jestliže dobře funguje, může být velmi uspokojující a přinášet mnoho štěstí. Pokud se chceme doplňovat a setkávat na vnější, vnitřní a tajné úrovni, může nám věrnost přinést čas, prostor a hloubku potřebnou pro spoustu rozvoje.
Obecně platí, že bychom měli na sexuální úrovni působit co možná nejméně utrpení, protože v této oblasti je člověk zvlášť zranitelný. Díky věrnosti vzniká prostor pro důvěru, který se dotýká výhradně obou partnerů. Umožňuje jim vzájemně se zcela otevřít, což je pro cestu společného rozvoje nutné. Každý má vlastní práh citlivosti, a proto existuje i na poli věrnosti odpovídající počet pravidel hry. Každý pár a každý sám za sebe si nakonec musí vymezit ta vlastní.

Nevěra

Bez ohledu na to, nakolik se dnes snažíme smazat rozdíly mezi mužem a ženou a navzdory všem přísahám věrnosti a slibům znamená nevěra pro jednotlivá pohlaví něco jiného. Ženy nejčastěji prožívají vztah na duševní úrovni, muži mnohdy na fyzické. Mužská věrnost se ve světě obecně necení příliš vysoko. Neznamená to ale nutně, že na mužově vztahu s partnerkou je něco v nepořádku. Muži často bývají nevěrní, protože pociťují nadbytek a hledají vzrušení. Vyjdou si ven, užijí si zábavy, která většinou není lepší než obvykle, ráno se podívají na neznámý obličej vedle sebe a jdou zase domů ke své milované. Vše se dělo mužovým tělem, nikoli v jeho těle. Proto to nebylo tak osobní a on brzy na vše zapomene. Jestliže ale vážný vztah naruší nevěra ženy, obvykle to znamená, že už byly v partnerství delší dobu problémy, nebo se už dlouho s otevřeným srdcem nabízel někdo jiný. Vše se odehrává v ženině těle, je tedy vystavena většímu nebezpečí, snadněji onemocní nebo nechtěně otěhotní. Proto mívá ochota ženy k nevěře často mnohem hlubší kořeny než mužova. Když hledá další milostné známosti žena, vypovídá to o tom, že v rodině není něco v pořádku. Jestliže je nevěrný muž, nemusí to znamenat nic. 
Už staří Římané říkali: „Nedívejte se na císaře, ale na to, co dělá jeho žena.“
V dnešní době a ve zdravé společnosti si musí každý jednak sám a jednak ve stávajících vztazích ujasnit, zda platí, že: „Naše těla patří k sobě a naše energie by se neměly míchat s dalšími,“ anebo naopak: „Už dlouho se milujeme spíš ze zvyku než z vášně, možná bychom se měli otevřít novému vzrušení.“ Může se také stát, že se jednoduše zamilujeme, a pak je všechno jinak. Každý pár si musí sám ověřit své možnosti podle míry své štědrosti, připoutanosti a podle svých zvyklostí. Jestliže se máme prostě rádi, máme neustálou potřebu dbát na to, aby neochabovala vzájemná důvěra. Pokud ale jdou návaly žárlivosti příliš hluboko a milovanou osobu znejišťují, bylo společného učení se už dost. Pak bychom se měli rozhodnout, zda spolu chceme zůstat, nebo ne.

Nesmíme zapomínat, že jeden druhého nevlastníme, že každý si s sebou neseme od času bez počátku nekonečně mnoho svazků, které se mohou v tomto životě projevit jako přitažlivé, popřípadě obtížné vztahy. Objeví-li se nečekaná „zamilování“, měli bychom chápat, že se z naší druhé polovičky nestal naráz horší člověk, ale že nejspíš nemá nadhled nad situací nebo ji nedokáže zvládnout. Pokud do existujícího vztahu vstoupí další lidé, stane se tak nejčastěji kvůli velmi silné karmě. Byli jsme s nimi v minulém životě. Když se nyní objeví, jsou pro nás následkem dřívější vzájemné blízkosti znovu přitažliví. Také je docela dobře možné, že jsme v minulém životě žili se stávajícím partnerem jen povrchně nebo krátce. Pokud naopak kolem projde někdo, s kým jsme dříve strávili celý život a výborně si rozuměli, cítíme se k takovému spojení samozřejmě silně přitahováni. Jestliže v takovém případě nedokážeme nebo nemůžeme kvůli zaběhlým zvykům či úzkosti změnit současného partnera, bývá následkem spousta utrpení. Škodí to jak emočnímu životu, tak oboustrannému rozvoji.
Přistupovat k partnerovi, který nás opouští, se slovy: „Jestliže z toho máš radost, pak ti to přeji!“ je možné teprve tehdy, když si sami již nic nepřejeme, rozhlížíme se jinde a jsme nezávislí. Snaha zrealizovat pocit skrývající se za tímto výrokem však přináší obrovské obohacení. Štěstí, které hledáme u druhých, je stejně nadčasově přítomné v nás samotných. V takové situaci bychom měli překonat vše osobní. Jestliže navíc dokážeme rozšířit do světa svá dobrá přání, znamená to obrovský skok v rozvoji. Kdo se dokáže otevřít štěstí druhých, sdílet ho a dát jim prostor vzájemně se inspirovat, dává jim velký dárek. Jak říkají Dánové: „Když někoho miluješ, dej mu svobodu. 
Pakliže se vrátí, patří k tobě, a když ne, je to tak lepší.“

Každý musí přijít na to, co odpovídá úrovni žárlivosti partnera nebo partnerky a míře otevřenosti dané karmou. Tato pravidla si můžeme stanovit pouze individuálně tím, že se muž a žena pozorují a zjistí, jaká míra blízkosti vůči vnějšímu světu je pro ně smysluplná a k unesení. Dokud partneři nemají žádné děti a chovají se zodpovědně, takže nelámou srdce pro vlastní potěšení, nedávají prázdné sliby, neohrožují ničí zdraví, vypočítavě nelžou, aby druhé zneužili nebo učinili někoho nešťastným tím, že zničí jeho důvěru, jsou svobodní.