ALEJKA

ALEJKA

PŘEKLAD PSANÉHO SLOVA Z OBRÁZKU V ANGLICKÉM JAZYCE

TRANSLATION OF THE TEXT FROM IMAGE:::::::::::::::
WELCOME WITH LOVE IN MY BLOG, WHICH LET IT BE FOR ALL OF YOU LOOKING FOR A GUIDE INSPIRATION
IN THE COMMON PERCEPTION, HARMONY AND SHARING FEELINGS, EMOTIONS...


pondělí 8. dubna 2013

► MODLITBA DÍTĚTE ►




JEŽÍŠ VŠAK ŘEKL :
"Nechte děti a nebrante jim jít ke mně : ....nebot takovým
patří království nebeské"





 
Jedině čistá láska dokáže úspěšně vykonat projekty služby a blahobytu. Láska přináší soucit, láska ukáže cestu tam, kde nenávist přináší komplikace. Když se kojenec učí chodit, láska mu nedává do cesty žádné překážky. Naopak, podpoří ho a uvítá každý krok vpřed a dohlédne na každý pád. Mnoho prospěšných podniků vyjde naprázdno kvůli hrubé kritice a bezohlednému hanění. Vznešená práce musí být vykonána se spoustou lásky. Jedině pravá oddanost dokáže proměnit lidská srdce a vést je na cestě pravdy a správného jednání. Jakékoli zrníčko touhy po odměně lásku degraduje. Proto je dítě láska sama, protože není připoutané ke zboží světa.
Satja Sáí

Láska a soucit začínají vlídností k sobě samým…
“Můžete prohledat celý vesmír a nenajdete v něm
jedinou lidskou bytost, která by byla více hodna
lásky než Vy sami. Jelikož je kdokoliv sám sobě
tak vzácný, nechť vaše sebeúcta nezraňuje druhé.”







S láskou, vírou a nadějí Všem dětem na Zemi přeji s úpřímností v mém srdci štěstí, zdraví, mateřskou
 i všeobjímací lásku 

středa 3. dubna 2013

David R. Hawkins - Mapa vědomí


David R. Hawkins, autor knížky Moc versus Síla přichází s pronikavým vysvětlením fungování lidských emocí, síly, moci, osobního růstu i rozvoje celé společnosti. Pomocí kineziologické metody 20 let měřil duševní stavy lidí na celém světě v různých situacích, čímž dospěl k následující škále. Pouhé zapamatování si a pochopení této tabulky může vnést do vašeho života čerstvý vítr a opuštění starých vzorců prožívání. Proč? Protože se za své prožívání můžeme rozhodnout převzít zodpovědnost.



MAPA VĚDOMÍ


Názor na životÚroveňMěřítkoEmoce

JeOsvícení700-1000Nepopsatelné

DokonalýMír600Blaženost

ÚplnýRadost540Klid

ProspěšnýLáska500Úcta

SmysluplnýRozum400Pochopení

HarmonickýPřijetí350Odpuštění

NadějeplnýOchota310Optimismus

UspokojivýNeutralita250Důvěra

PřijatelnýOdvaha200Potvrzení

NáročnýHrdost/pýcha175Pohrdání

NepřátelskýHněv150Nenávist

Přinášející zklamáníTouha125Žádostivost

DěsivýStrach100Úzkost

TragickýSmutek75Lítost

BeznadějnýApatie50Zoufalství

ZlýVina30Obviňování

BídnýStud20Pokoření



Každý duševní stav je spojen s převládající hlavní emocí. Na nejnižší úrovni se nachází stud (pocity zahanbení, zavržení, totálního pokoření - např. u obětí znásilnění). Nacházet se trvale v tomto duševním stavu se podobá nesnesitelnému peklu. Druhou nejnižší emocí je vina - a tak dále postupujeme stále výš. Být smutný je například o něco výše, než být apatický. Čili rozplakat se a dát průchod smutku je lepší, než necítit pod apatickou vrstvou "nic", v danou chvíli to vlastně zvýší "naši vibraci".

Důležitým mezníkem je úroveň 200. Pod ní se vyskytujeme ve sféře převládajících destruktivních emocí, v nichž člověk potřebuje čerpat energii zvenčí, z vnějšího systému, od druhých lidí. V této úrovni se podle Hawkinse nachází cca 85% populace. Nicméně i zde jsou důležité rozdíly. Úroveň pýchy - hrdosti (175) prý odpovídá morální síle (atmosféře), na níž stojí americké námořnictvo. Pýcha - hrdost (či emoce spojené s nacionalismem, patriotismem) sice nejsou úplně konstruktivní emoce, nicméně jde stále o poměrně "kvalitní" duševní stav oproti úrovni hněvu, strachu, smutku či apatie. (Proto povzbuzování národnostního cítění může mít pro určitou vrstvu lidí pozitivní dopad - např. fandit fotbalu je lepší, než zažívat ve slumu pocity zmaru a ufetovat se).

Klíčovým momentem je okamžik odvahy: odhodlání, nasazení (200). To je moment, kdy se zvedneme z pohovky a jdeme vstříc změně, přičemž sami vytváříme energii k pohybu. Nad úrovní 200 převládají pozitivní, konstruktivní emoce, při nichž člověk spíše energii generuje, vyzařuje směrem do okolí. Úroveň neutrality (250) odpovídá zhruba rčení "žít a nechat žít" a koresponduje s laděním "české kotliny" oproti - dejme tomu "nacionalističtějším" Polákům či Slovákům. Přes úrovně ochoty (vstřícnost, slušnost, aktivní ochota někomu prospět, která možná zase převažuje na západ od nás, 310) a úrovně přijetí (dejme tomu stavu hluboké akceptace všeho, co je - 350) se dostáváme k úrovni rozumu (400), čisté inteligence. Podle Hawkinse najdeme mnoho géniů jako Newton, Einstein, Descartes nebo Sigmund Freud právě na úrovni 499 (nejvyšší dosažitelná meta racionality), protože na úrovni 500 přichází další zlomový bod. Je jím hranice prožívání a vyzařování nepodmíněné lásky ke všemu, co existuje - vkročení na supra-racionální úroveň přístupu k životu.

Na úrovni 600 se již člověk nachází ve stavu blaženého, odpoutaného míru, hlubokého klidu (odkud se všechno dění začíná jevit jako jediné všudypřítomné Já) - a úroveň 700-1000 označuje Hawkins jako "osvícení", slovy nepopsatelnou úroveň bytí, vyzařování a vnímání.

Stavy pod úrovní 200 Hawkins popisuje spíše jako založené na principu síly. Myslí tím sílu ve smyslu soupeření, konfliktu - "kdo z koho" - sílu ve smyslu důrazu na brutální (na ego zaměřenou) fyzickou sílu. Síla pod úrovní 200 vždy vede k protireakci síly komplementární. Agrese vždy plodí další agresi, nacionalisticky motivovaný čin vede k obdobné protireakci z druhé strany (a na stejné energetické hladině). Proto Hawkins upozorňuje, že politické systémy založené na násilné (silové) represi (drog, kriminality) nemůžou jevy, s kterými bojují, nikdy vymýtit, neboť se energeticky nacházejí na stejně nízké úrovni (fyzické represe a síly). Dokonce takové prostředí samy generují! (A proto se totalitní režimy nakonec samy "rozloží zevnitř").

David R. Hawkins


Nad úrovní 200 přichází do života to, co Hawkins nazývá jako "moc". Mocí rozumí nadosobní, neduální energii, spojenou se zesílenou kvalitou uvědomování si a prožívání pravdy. Moc dává člověku vnitřní sílu, která není založená na destruktivních emocích. Naopak mu propůjčuje autoritu, mravní převahu (nikoliv však moralizování či odsuzování), vnitřní oporu a legitimitu ke konání, která utváří daleko kvalitnější životní podmínky a společenskou atmosféru. (Gándhí prý na úrovni 700 "zpacifikoval" anglickou armádu na úrovni "pouhé" fyzické síly - 170).

"Moc versus síla" tedy znamená, že vnitřní pravdivost (člověka, uměleckého díla, myšlenkového směru, záměru) převyšuje svým účinkem a trváním v čase sílu založenou na fyzickém násilí a sobectví. Díky této teorii také můžeme pochopit, proč může méně početná armáda vítězit nad armádou početnější - pokud bojuje se "silnější morálkou", čili úroveň její vnitřní pravdivosti je "mocnější" než "fyzická" síla protivníka (Vietnam versus USA, Británie versus Německo. Mimochodem, je pozoruhodné, že raketový ekonomický vzestup USA (1800-1975) od doby Vietnamské války začíná slábnout, jako kdyby USA ztratily v té době morální legitimitu a promítlo se to i do ekonomické oblasti - jakoby si "karmicky" ve Vietnamu "pěkně nadrobili" - neboť nejednali z pozice moci, ale z pozice síly).

Řekli jsme, že pod úrovní 200 se má nacházet 85% lidstva. Nicméně situace zdaleka není tak zoufalá! Je tomu tak proto, že prý jedna dobrá, krásná, láskyplná myšlenka - vydá za mraky negativních. Škála 0-1000 roste logaritmicky takovým způsobem, že energetická "váha" jedince s úrovní 700 prý odpovídá váze vědomí 70ti milionů lidí pod úrovní 200! (Nebo: energetická "váha" jedince na úrovni 300 odpovídá 90 000 jedinců s úrovní pod 200). Z Hawkinsových dlouhodobých měření vyplývá, že průměrná úroveň vzestupu člověka během jedné inkarnace je prý +5.

Světová náboženství

Hawkins se pokoušel měřit i úroveň světových náboženství. Křesťanství kalibruje v době vzniku na úroveň 1000, v druhém století klesá na 930 a v období křižáckých válek klesá na 498. (Samozřejmě každý křesťanský směr či konkrétní překlad bible má jinou úroveň, extrémně fundamentalistické skupiny klesají na 125, mysticismus mistra Eckharta odpovídá úrovni 600.) Buddhismus si svou čistotu a pravdivost zřejmě uchoval (z Buddhových 1000 klesl na 960 hínajánového buddhismu, zen odpovídá úrovni 860). Hinduismus klesá z 1000 na "slušných" 850. Judaismus sice za Abraháma dosahoval "krásných" 985, nicméně moderní judaismus se pohybuje na úrovni 499 (což, jak víme odpovídá vrcholu racionálně-vědeckého přístupu k realitě). Kniha Zohar (730) či kabala (720) jsou však díla daleko vyšší úrovně pochopení reality. Nejhůře dopadl Islám. Někdejší úroveň Mohammeda (740) a Koránu (720) se nedá srovnávat s nynější převládající militantní odrůdou islámu, která kalibruje na 130 (směs žádostivosti a nenávisti).

Takto lze pomocí kineziologie (test svalových reakcí na otázky, na než se dá odpovědět ano - ne), měřit energetickou úroveň nejrůznějších fenoménů: hudebních stylů (metall a rap se pohybují výhradně pod 200), architektonických skvostů, právních dokumentů (americká ústava - 700), terapeutických metod a psychologických směrů (nejvýše se prý pohybuje Jung, nejníže směry založené na materialistickém determinismu).

Medicína

Nejdůležitější je ale dopad Hawkinsových pozorování do oblasti medicíny. Většina tělesných nemocí má původ v dlouhodobém udržování negativních emočních postojů na nízké vibrační úrovni. Další negativní atraktorové vzory (násilná hudba, spiklenecké teorie generující úzkost a paniku, náboženství založené na vytváření pocitů viny) - to všechno nás drží na úrovních, na nichž je léčení nemožné či málo účinné. Úplné vyléčení nějaké vážné choroby, má-li být trvalé, v podstatě vyžaduje změnu osobnostní struktury, emocí a postojů, které si vytváříme ve vztahu k sobě, druhým lidem a vnějšímu světu.

Hawkins zdůrazňuje nutnost spojení se s vysokofrekvenčními atraktorovými (inspirujícími, vnitřně pravdivými) vzory, které působí i na rovině fyzické reality jakožto vyšší, harmonizující funkce. Emoce, ideje, vzory vyšší frekvence (duchovní moc) srovnávají do harmonického řádu jevy na úrovni nižší, fyzické, které se podle nich "přeskládají".

Metafora tuláka

A na závěr zmíním Hawkinsův popis tuláka, který se v roztrhaných šatech objeví na rohu ulice v bohaté čtvrti.
Jak jej budeme z různých energetických úrovní vnímat?


Z úrovni studu (20) ho uvidíme jako špinavého, odporného a ostudného.
Z úrovně viny (30) si říkáme: "je to jeho vina, zaslouží si to, co má. Pravděpodobně zneužívá sociální dávky."
Z úrovně beznaděje (50) vidíme, že se nachází v zoufalé situaci, je to "zatracený důkaz toho, že s problémem lidí bez domova nedokáže naše společnost udělat nic."
Z úrovně zármutku (75) vypadá starý muž tragicky, nepřátelsky a bezútěšně.
Na úrovni strachu (100) jej uvidíme jako nebezpečnou společenskou hrozbu. Přemýšlíme o tom, že na něho zavoláme policii - dřív, než spáchá nějaký zločin!
Na úrovni touhy (120) nás situace frustruje: proč s ním někdo něco neudělá?
Pokud se nacházíme na úrovni hněvu (150), jeví se nám starý muž jako násilník. Anebo se rozčílíme, proč sakra v naší zemi existují takové podmínky?!
Z úrovně pýchy (175) tulákem pohrdáme, cítíme, jak je trapný a myslíme si, že pravděpodobně postrádá jakoukoli sebeúctu.
Z úrovně odvahy (200) přemýšlíme, zda není někde v okolí útulek, říkáme si - "vždyť ten člověk jen potřebuje práci a místo k životu." Máme chuť něco s tím udělat.
Na úrovni neutrality (250) nám připadá v pořádku, možná dokonce zajímavý. "Vždyť nikomu nijak neubližuje."
Na úrovni ochoty (310) se rozhodneme sejít dolů a pokusíme se ho rozveselit, dát se s ním do řeči nebo mu nabídneme cigaretu.
Na úrovni přijetí (350) se nám bude zdát zajímavý. Napadá nás, jaký poutavý příběh by se za tímto podivuhodným chlapíkem, jehož rysy pozorujeme, mohl skrývat. Život nám připadá záhadný a tohoto chlapíka sem jakoby život přivál z tajemných dálek.
Z úrovně rozumu (400) o něm přemýšlíme jako o možném subjektu pro zajímavou psychologickou či sociologickou studii. Koncentrujeme se na něho a snažíme se ho pochopit.
Na vyšších úrovních se nám muž začíná jevit přátelsky a mile. Možná vnímáme jeho pocit svobody, kterého má na rozdávání, a který tolika kolemjdoucím chybí. Vidíme, že překročil společenské konvence, je veselý a moudrý.
Nad úrovní 600 (klid) jej vidíme jako naše vlastní já v jiné formě.


Co se stane, když se k tulákovi přiblížíme?
 Pravděpodobně bude reagovat na naše vyzařování v tomto přítomném okamžiku. Možná uteče, možná se rozzlobí, možná mu uděláme něčím radost. Zkrátka - bude zrcadlit náš stav vědomí tady a teď - jako všichni okolo nás.




Zdroj: OGRAFOLOGII.BLOGSPOT.COM
Související: MAPA VĚDOMÍ
Odkaz na knihu:  MOC VERSUS SÍLA



Anotace:
Představte si, že máte přístup k jednoduché odpovědi ano, nebo ne na jakoukoli otázku, kterou si přejete položit. Skutečně pravdivou odpověď na jakoukoli otázku. Člověk si myslí, že žije díky silám, které má pod kontrolou, ale ve skutečnosti je ovládán mocí z netušených zdrojů, mocí, nad níž nemá žádnou kontrolu. Během dvaceti let Hawkins dokázal analyzovat celé spektrum úrovní lidského vědomí a vytvořil fascinující mapu geografie lidských zkušeností. Tato "anatomie vědomí" vytváří profil celého lidského druhu, umožňující provést úplnou analýzu emocionálního a duchovního vývoje jedinců, společnosti a rasy. Tak důkladný a rozsáhlý pohled přináší novou úroveň porozumění člověka při objevování vesmíru.

úterý 2. dubna 2013

VELIKONOCE A POMLÁZKA, PLETENÍ VELIKONOČNÍ POMLÁZKY, JAK SE SLAVÍ VELIKONOCE V ZAHRANIČÍ


Velikonoce jsou významným svátkem křesťanů, kteří oslavují zmrtvýchvstání Ježíše Krista.
Velikonoce patří k pohyblivým svátkům, jelikož jejich datum není přesně stanoveno. Ostatní pohyblivé svátky celého roku se vždy odvozují právě od data Velikonoční neděle.
K Velikonočním tradicím neodmyslitelně patří práce zmiňovaná pomlázky, velikonoční
kraslice a beránek.

pomlazka

Označení pro pomlázku se liší podle různých moravských a českých nářečí. Může to být mrskačka, šlehačka, švihačka, hodovačka, houdovačka, karabáč, sekačka, dynovačka, pamihod, pamihoda, korbáč, kocar, karabina, čugár, tatar, žila a další.

stuhy

Pomlázka je tradiční nástroj, ale i zvyk, kterým chlapci na Velikonoční pondělí symbolicky šlehají děvčata. Je to spletený svazek měkkých vrbových proutků o různém počtu (3,4,6,8,9,10,12), který je na tenčím konci ozdoben barevnými stuhami.

Slovo pomlázka vzniklo pravděpodobně od slova pomladit a tradice šlehání dívek symbolizuje předání svěžesti, pružnosti a zdraví mladého jarního prutu. Pomlázkou je nazýván i dárek za vyšlehání, zpravidla to bývají malovaná velikonoční vejce.

stuhy a vajicka

Stuhy na velikonoční pomlázce


Dochovanou tradicí také zůstává uvázání barevné stuhy na pomlázku. Jen málokdo ví,
jaká barva má jaký význam, protože každá barva má nějakou tradiční symboliku:

Rudá stuha = náklonnost a láska

Modrá stuha = naděje

Žlutá stuha = odmítnutí

Zelená stuha = chlapec je dívce oblíbený





PLETENÍ VELIKONOČNÍ POMLÁZKY DOPLNĚNÉ FOTO NÁVODEM
CO BUDE POTŘEBA PRO PLETENÍ VELIKONOČNÍ POMLÁZKY:

Osm silných vrbových proutků
Jeden slabší prut na svázání
Provázek na svázání konce
Délka proutí by měla být asi 1 metr s tím, že výsledná pomlázka bude asi o čtvrtinu kratší.
Na pletení velikonoční pomlázky je vhodné proutí z vrby bílé, která roste u potoků.
Dá se použít i jiná vrba, ale rozhodně ne vrba smuteční – její pruty jsou po uschnutí příliš
křehké a měkké. Vždy si berte i pár proutků do rezervy.


1. Osm vrbových prutů vezmeme do rukou a vytvoříme z nich kulatý svazek
2. Tenký vrbový proutek vsuneme do středu mezi ostatní pruty, asi 10 cm od okraje

navod2

3. Začneme omotávat rukojeť směrem ke špičce velikonoční pomlázky

navod4

4. Omotáme rukojeť velikonoční pomlázky až ke konci, přitom pořádně utahujeme

navod4

5. Délka rukojeti by měla být 10 až 12 cm. Konec tenkého vrbového proutku
 zatáhneme mezi pruty a ustřihneme.
6. Přečnívající vrbové pruty pod rukojetí velikonoční pomlázky uřežeme.

navod5

7. Velikonoční pomlázku si dáme tak, aby se nám ji dařilo pevně utahovat.
 Svazek vrbových prutů rozdělíme na dvě části: 4 vpravo a 4 vlevo.
Do každé ruky vezmeme polovinu prutů.

navod7

8. Pleteme podle obrázku: Proutek, který je nahoře jedné strany, vložíme mezi proutky na druhou stranu a spodem ho vrátíme zpět na jeho původní stranu, ale úplně dospodu.
4 vpravo a 4 vlevo. Do každé ruky vezmeme jednu polovinu prutů.

9. Totéž opakujeme zcela zrcadlově na druhé straně a takto postupně střídáme pravou
a levou půlku prutů velikonoční pomlázky. Vezmeme jednu polovinu prutů.
Vrbové proutky držíme při pletení co nejníže a stále pečlivě utahujeme směrem do stran

navod8

10. Když dopleteme až do konce, zapleteme na konec mezi vrbové pruty provázek, kterým velikonoční pomlázku pevně svážeme. Provázek se pak dá zamaskovat stuhami.

navod10



JAK SE SLAVÍ VELIKONOCE V ZAHRANIČÍ

Slovensko
Na Slovensku se slaví Velikonoce velmi podobně jako v Čechách, jen s tím rozdílem, že po Velikonočním pondělí následuje tzv. odplatné úterý, kdy chodí na pomlázku děvčata a šlehají chlapce. Příprava na Velikonoce na Slovensku obvykle začíná ruku v ruce s jarním úklidem a zdobením domácností pučícími větvičkami a barevnými stužkami. Pouze jednou za rok a to právě na Velikonoce se peče zakulacený bochánek "paška". Pondělí otevírá prostor pro velikonoční veselí, pro pomlázku, spojenou s koledováním.

Dalším zvykem je polévat děvčata vodou, anebo je házet do potoka či rybníka. Důvodem je předat životodárnou fyzickou i duševní sílu vody milované osobě – děvčeti.
Obdobné polévání vodou praktikují i děvčata na velikonoční úterý. V tento den mohou šlehat chlapce právě děvčata, proto se tomu dni říká Odplatné nebo Odvetné úterý.





USA a Velká Británie
Odtud pochází tradice velikonočního zajíčka, který schovává nadílku v zahradě a děti ji hledají. Děti ve školách vyrábějí zdobené velikonoční klobouky. K jídlu připravují šunku se zeleninou
 a brambory, v některých rodinách jehněčí.
Pečou se buchty z kynutého těsta zdobené křížem (symbol ukřižování).



Rusko


V Rusku (je zde pravoslavná církev) se totiž drží starého juliánského kalendáře, tedy všechny církevní svátky (jako Vánoce, Velikonoce...) se slaví se zpožděním. V době našich Velikonoc (první neděli po jarní rovnodennosti a úplňku) tak Rusové mají teprve Vrbnou (naši Květnou) neděli. Datum se vypočítává pomocí tabulek - paschální.

Veselé a radostné svátky jara mají i zde řadu tradic a obyčejů - tradiční barvení a zdobení vajíček, které si přátelé darují na důkaz vzkříšení a třikrát se políbí na tvář; předchází jim čtyřicetidenní půst (začíná po skončení jarní hody -Maslenice).
O svátcích se také hodně jí - ale jen jídla studené kuchyně, žádná teplá jídla 
ani ryby se nesmí, Rusové znají i mazanec a beránka. Nenašli bychom zde ale pomlázku.



Austrálie, Francie, Holandsko


Na Velikonoce hledají děti v zahradách schovaná vajíčka, sladkosti a hračky, 
která jim nadělil velikonoční zajíček.
Ve Francii uslyšíte každý den zvony, které zvou věřící ke mši. Neuslyšíte je pouze od Zeleného čtvrtka do Bílé soboty. Traduje se, že zvony v tuto dobu odletěly do Říma, kde jsou požehnány 
a zpátky se vracejí s vajíčky a sladkostmi pro hodné děti.
Říká se, že kdy zvony letí z Říma zpět do Francie, že všechny ty dobroty a sladkosti– vajíčka, kuřátka, zajíčci – padají dolů, kde si je děti hledají v zahradách.
Francouzi jsou velkými labužnici a milovníky čokolády. Proto jsou obchody zaplaveny čokoládovými vejci a zajíčky.

I v Holandsku hledají děti vajíčka, která jsou schovaná v zahrádkách. 
Starší děti s nimi pak hrají různé hry.

strom

Německo
V Německu se vyrábějí slaměná hnízda, která rodiče schovávají v domě nebo na zahradách a schovávají do nich velikonoční zajíčky, vajíčka a jiné sladkosti. Ráno pak děti chodí a hledají onu nadílku. Dalším zvykem je tzv. velikonoční strom, který je ozdobený vajíčky a jinými velikonočními dekoracemi a dobrůtkami.